Op een bijzondere ondernemingsraad in december kregen de 76 werknemers van Parts & Components te horen dat het bedrijf zou gesloten worden. Vier maanden later is er nog altijd niet onderhandeld over een sociaal plan. Toen de onderhandelingen in het kader van de wet Renault moesten beginnen vroeg de werkgever om uitstel omdat er mogelijk een overnemer was. In februari op een nieuwe bijzondere ondernemingsraad deelde directie mee dat het bedrijf een procedure had opgestart in het kader van de wet op de continuïteit van ondernemingen (WCO), die bedrijven in moeilijkheden de kans biedt het bedrijf of een deel ervan te redden. Ondertussen is het bijna eind maart en de directie weigert nog altijd te onderhandelen over het sociaal plan. Ook een verzoeningspoging door een sociaal bemiddelaar bracht geen oplossing. De directie beweert dat de schulden geen ruimte laten voor een sociaal plan. De vakbonden nemen het niet langer en gaan maandag in staking.
Bij P&C worden onderdelen voor vrachtwagens en terreinvoertuigen gemaakt.