Audi heeft nu al de doelstellingen voor 2015 gehaald. Audi realiseerde vorig jaar een recordverkoop van 1,575 miljoen wagens. De omzet steeg naar 49,88 miljard euro. In Brussels liepen vorig jaar 120.520 auto's van het model A1 van de band. De operationele winst kwam vorig jaar uit op 5,030 miljard euro, lager dan de 5,365 miljard euro in 2012. Volgens Audi is dit vooral te wijten aan hogere kosten voor onderzoek en ontwikkeling van nieuwe producten en technologieën en aan betalingen voor een uitbreiding van het internationale productienetwerk. De Belgische markt was vorig jaar de negende belangrijkste. China is met grote voorsprong de belangrijkste afzetmarkt voor Audi met bijna 492.000 verkochte wagens.
De werknemers bij Audi Brussels krijgen voor 2013 een bonus van gemiddeld ongeveer 3.600 euro. Vorig jaar ontving men een bonus van 4.030 euro (ongeveer twee maanden nettoloon). Ook in Duitsland keert Audi aan de werknemers een bonus uit. Die bedraagt 6.900 euro, tegen 8.030 euro voor 2012. Het verschil is mede te wijten aan verschillende cao-afspraken en belastingaanslagvoeten.
Afscheidnemend CEO van Audi Brussel Gerhard Schneider merkt op dat “in de maanden oktober, december en februari was Audi Brussels telkens de allerbeste in de kwaliteitsranglijst van alle fabrieken in de VW-groep. Wereldwijd.” Om de interne concurrentie te winnen is “flexibiliteit cruciaal. We hebben al het plus-minusconto waarbij overuren in drukke periodes worden opgespaard en worden opgenomen als het rustiger is. Maar er is meer nodig. We moeten flexibeler zijn op korte termijn. Zo waren we tot nu gewend om de productie en alle extra weekenddiensten meteen voor een heel jaar vast te leggen. Maar we onderhandelen nu met de vakbonden om dat te verkorten tot een maandelijkse basis.” Wat de beslissing over de nieuwe modellen betreft: “Die is er nu nog niet, maar ik verwacht hem in de loop van dit jaar. De fabriek beschikt over goede papieren.”